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「もっといいクルマづくり」その裏にある2つの"悔しさ" 新型スポーツ車両ワールドプレミア

2025.12.05

新型スポーツカーのワールドプレミアが5日、Woven Cityのインベンターガレージで行われた。その様子を紹介する。

取り戻した“エモーショナルさ”

ハンフリーズCBO
Now Akio loves motorsports.
章男さんはモータースポーツを愛しています。

In a race team, there is no hierarchy. When it comes down to it, everyone is in the pits together.
レースチームには上下関係がありません。みんな同じピットに立つ仲間です。

These three cars will work as a team to bring the emotion of driving to both veteran racers and new generations of car lovers.
この3台のクルマは1つのチームのように、ベテランから若い世代のクルマ好きまで、あらゆる人に“走る楽しさ”をお届けする存在になります。

Whether it’s the V8 twin-turbo in the GR GT3 or the hybrid version in the GR GT, both running on either conventional fuel or e-fuel, or an electric future in the LFA, these cars represent a commitment to keep the joy of driving at the limits of human capabilities alive for the next generation.
GR GT3 V8ツインターボ、GR GTハイブリッド、そのどちらもガソリンとe-fuelに対応しています。そして電動車の未来、LFA。これらはすべて、“人間の限界ギリギリの走る喜び”を 次世代につなぐという決意の象徴です。

Nurturing technology and people to create a new era of driving euphoria--just as Naruse-san brought his wisdom from the Toyota 2000GT to the LFA and passed it on to a new generation of test drivers.
技術と人材を育て、“走る喜びの新しい時代”をつくっていきます。成瀬さんがトヨタ2000GTからLFAへ知見を伝承し、若手テストドライバーに伝えたように。

Ladies and gentlemen, over the last 14 years, not only Lexus and GR but all Toyota Group brands have undergone a transformation.
この14年間でレクサス、GRだけでなく、トヨタグループのブランド全体で大きな変化を遂げました。

The emotional side has come back to the company.
トヨタは“エモーショナルさ”を取り戻しました。

Whether that’s in terms of driving dynamics, engineering, production, or my field of design, there has been a fundamental change in the company mindset.
走り、技術、生産、そして私の分野であるデザインにおいても、会社のマインドセットは根本から変わりました。

How a car looks and how a car feels--it’s all subjective.
クルマの見た目、フィーリング、それらはすべて、人間の主観によるものです。

But in the pits, as one team with Akio as Master Driver, we have the license to do what needs to be done to translate each car’s story into reality.
マスタードライバーの章男さんとピットで一緒に過ごすことで、我々はどうやればクルマにストーリーを吹き込むことができるのかがわかってきました。

And even though he’s pushing 70, this year Akio Toyoda went back to where it all began 20 years ago, driving in the Nürburgring 24 Hours.
そして70歳に近づいた今年、章男さんは再び20年前すべてが始まったニュルブルクリンク24時間レースの場に戻りました。

And I can guarantee one thing:
1つだけ言えることがあります。

With these three cars in front of him, he will not be able to stay away for many more years to come.
この3台が目の前にあれば、章男さんはまだまだ 走り続けるに違いありません。

Equally, there was no way he could miss the chance to be here today.
そして、今日ここに来ないわけがありません。

Ladies and gentlemen, Akio Toyoda!
豊田章男の登場です!

ハンフリーズCBOの呼びかけに応じて、豊田会長がステージ中央へ。報道陣らの視線を一身に集める中、静かに語り始めた。

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